zondag 30 oktober 2011

Was zwaar maar toch mooie vissen!

Dit weekend maar weer eens in Friesland gevist, in de omgeving Heerenveen.
Was behoorlijk zwaar totaal geen leven te ontdekken in het water.
Dus naar een tijdje gooit te hebben ben ik richting Tjeukemeer gegaan.
De omgeving Tjeukemeer was erg mooi alleen voor een echte kantvisser kon je daar haast niet vissen.


Daarna de reis verder gezet opzoek naar een betere en nieuwere visstek uit eindelijk toch nog een mooie stekje gevonden het gehucht had de naam Vierhuis nog nooit van gehoord tot nu dan!















Klein haventje was daar, dat ik toch links heb laten liggen want er was daar ook een brug die in verbinding stond met het Tjeukemeer.
Dus ik dacht bij mezelf daar moet ik even met de Rapala Jointed Shad Raphttp://roofvisgidsnederland.blogspot.com/2011/10/rapala-shad-rap.html door heen kammen.
Twee keer iets beet gehad misschien wel een snoekbaars...je weet het maar nooit.
Ik gaf de moed nog niet op, want blanken wil ik absoluut niet!
Dus dan nog maar eens het plugje laten zwemmen, naar een paar tikjes geven was het raak!
Het voelde massief aan ik had al in gedachten een snoek van rond de 80 a 90 cm.
Maar toen de vis in mijn zichtveld viel was de droom over het was een dikkertje van 61cm.
Na snel onthaken visje gauw weer laten zwemmen.
Toen had ik het wel weer gezien viel mij zwaar tegen Friesland.


Zondag ben ik maar weer gaan vissen in Friesland je weet maar nooit kon ook gewoon aan het weer liggen en niet aan de visstand...of heel misschien aan de visser?
Wat mij opviel dat het zondag beter wou dan zaterdag veel volgers waar onder hele grote baarzen van tegen de 40 cm.
Wat ik er ook aan mijn speld hang van blinkers tot plugjes met of zonder ratels zelfs...alleen maar volgers tot aan de kant, maar happen ooh maar!
Ik gaf het nu toch echt bijna op, dan maar een wanhoop poging slepen langs de kant richting de auto.
Na nog geen 30 meter gesleept hebben was het raak BAM!
Deze vis voelde ook zwaar en massief aan op mijn 5 grams hengel.
Na een 8 a 10 runs kon ik de vis landen wat een bak van een snoek en ook nog een mooie donkere snoek van 90 cm.

Mijn dag kon nu al niet meer stuk mijn tweede snoek van 90 cm op de 5grams hengel gevangen dit jaar.
Nadat ik de vis weer heb laten zwemmen hetzelfde kunstje weer gedaan en na nog geen 100 meter was het weer raak wel een hele kleinere versie van 37 cm.
Nu nog een mooie baars als afsluiter van deze succesvolle visdag.
Na vele worpen verder totaal geen leven te ontdekken was het weer raak, maar stond bijna al bij de auto om te vertrekken Yess toch nog een leuke baars vangen van 31 cm.
Nu was ik er klaar mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten