zaterdag 19 november 2011

Savage Gear 4Play Herring Lowrider 9,5 cm eindelijk een swimbait voor de light hengel!

Vrijdagmiddag moest ik in Heerenveen zijn, kon ik meteen even een bezoek je doen aan Hengelsportcentrum Arnold in Oudeschoot!
Daar zag ik een mooi klein swimbaitje van het merk Savage gear 4play.
Hier gegevens over dit aasje:  http://roofvisgidsnederland.blogspot.com/2011/11/savage-gear-4play-herring-lowrider.html
Ik had daar goede ervaringen mee vooral met de grotere variant 13 cm (gewicht 21 gram) die ik op een normale spinhengel vis.
Jammer genoeg kan ik deze swimbaits niet vissen op mijn lichte spinhengeltje die een maximale werpvermogen heeft van 8 gram.
Maar de diep lopende variant lowrider 9,5cm versie was 8,5 gram net een halve gram te zwaar maar uit ervaring wist ik dat een swimbait niet veel weerstand geeft aan de hengel.
Dus heb ik mij maar  weer verwend met een nieuw speeltje!
Moest wel een dagje wachten, om dit aasje te testen.
Nou na een paar worpen en tikjes was ik helemaal verkocht aan dit aasje!
Snel even een film gemaakt hoe het zwemt door het water best wel goed gelukt met 1 hand de hengel bewegen en met me andere hand filmen!

 
Jammer genoeg hadden de snoeken geen lust in mijn nieuwe aasje dus ik ben na een half uurtje verkast naar een andere visstek.
Bij stek 2 aangekomen waren daar net 2 andere doodaasvissen aan de gang en die hadden de brug bezet, jammer maar goed dat is ook vissen!
Even een praatje gemaakt ze hadden al succes geboekt ze hadden al een snoek geland.
En waren van plan om aan de andere kant van de brug te vissen en ja hoor ze landen weer een snoekje.
Ik kon het niet meer aanzien ik stond nog steeds op de nul, en dat zou ik ook blijven als ik daar bleef vissen.
Dus maar weer vertrekken op na stek 3 daar had ik al na 10 minuten al beet!
Ik voelde de vis goed aan mijn hengeltje ging lekker krom, is een behoorlijk vis want deze dame ging wel een paar keer door de slip heen.
Maar toen gaf de dame zich overwonnen en kon ik haar landen in het schepnet!
Het swimbaitje was helemaal verdwenen in de bek van de snoek snel de kieuw greep toegepast zo dat de bek van de snoek open ging en ik het aasje kon verwijderen.
Nog snel een klein filmpje gemaakt van de snoek (nameten 80 cm groot).
 
Daarna de snoek even laten bijkomen in het schepnet en weer los gelaten in haar element.
Hier heb ik ook maar een filmpje van gemaakt als bewijs dat ze weer lekker rond zwemt in het water.

Daarna nog een misser gehad deze snoek schrok op het laatste moment van mij even verder gelopen en heb het nog eens geprobeerd toen was ik net te laat met aanslaan shit!
Het kan niet altijd feest zijn, ben maar gestopt werd al donker.
Was toch weer een geslaagde dag mijn nieuwe aasje was op zijn eerst zwemles ontmaagd!









 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten