zondag 16 oktober 2011

Weer geen Snoekbaars maar wel Roofblei!


De laatste tijd vis ik steeds vaker bij kanalen zoals Drentsche hoofdvaart, Oude vaart en Wold Aa.
De voornaamste reden dat ik daar vis, eindelijk eens een snoekbaars ga vangen.
En het is ook mooie water niet zo koffie bruin water wat ik normaal gewend ben (Friese wateren).
Niet dat er geen goede visbestand is in Friesland maar het water is gewoon troebel en dat komt voornamelijk door de veengrond.
En in Drenthe is het meer zandgrond dus helder water.
En nog een pluspunt er zwemmen daar ook veel meer baarzen rond boven de 25cm en baarzen vangen van over de 30cm is geen uitzondering.
Maar dit weekend was het behoorlijk zwaar en taai visweer zullen we maar zeggen.
Was geen straf om met dit mooie weer buiten te lopen langs de waterkant.
Toch nog wat leuke baarzen kunnen vangen geen monstertjes maar van rond de 25cm.
Ik denk maar zo beter iets dan niets!

Op een heel kaal stuk kreeg ik nog een hard knal op de hengel was een massieve snoek van rond de 80 a 90 cm na een aantal runs schudde de snoek het plugje uit de bek...JAMMER das balen, kan niet altijd feest zijn en dat op zo'n warme dag in oktober.
Daarna ben ik maar weer terug gelopen en heel snel het water uitkammen en toen had ik weer beet alleen dit was een rare vis, ik dacht eerst nog snoekbaars maar dat was het niet het was mijn eerste Roofblei dat had ik niet verwacht op een kanaal.
Snel wat foto's gemaakt en de maat opgemeten en de meetlint hield op bij 20cm geen grote vis maar dat maakt niet uit is toch meteen mijn eerste PR roofblei.

Hopen dat het visje over een paar jaar ruim over de 60cm zal komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten