zondag 9 oktober 2011

Tussen de buien door!

Weekend met veel regen maar dat weerhoud de echte amateur visser niet!
Met deze instelling stond ik natuurlijk lekker in de regen te gooien met zowel spinners, shads en plugjes.
Hier en daar zag ik al veel vissers gooien met het zware spul ( jerkbaits en ander grote pluggen ).
Maar ik hield het ook deze keer bij het lichte spul dus ik gooide niet meer dan 8 gram shads.
De meeste lui zagen mij niet als concurrentie als zijn dan klaar waren met gooien, ging ik er nog eens uitgebreid de stek uitkammen en met succes.

Rebel plugje
De gemiddelde formaat baars was dit!
Mooie dikke baarzen waren het stuk voor stuk

De baarzen waren gelukkig weer aanwezig en niet alleen het kleine spul maar ook de wat grotere jongens 30plus baarzen.
36cm
34 cm
36cm
Na goed uitkammen van de bekende stukken in een kanaal je kent het wel de bruggetjes en steigers.
Voor de rest was het eentonig en saai nou ja de omgeving van een kanaal om de zoveel tijd staat er wel een paar bomen of struiken langs de waterkant en meestal ligt er vast wel een snoekje op de loer.
Want na al die baarzen geweld wilde ik natuurlijk ook wel een snoek vangen.
Na wat gooien langs de struiken met een klein plug van een lengte van nog geen 5cm was het raak bam!
Voelde meteen goed aan was een behoorlijk vis op het lichte hengeltje na een redelijk korte dril had ik het snoek je in het schepnet geland.
Het was een hele mooie donker snoek, wat gebruikelijk is voor dit donkerwater.
Na onthaken en foto's maken, even de meetlint erbij gehouden kwam ik erachter dat deze dikkertje
precies 70 cm.

Snoek 70 cm
Was ondanks het rotweer geen slecht visweer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten