dinsdag 20 september 2011

Weer lekker jagen achter de baarzen


17 september had ik weer veel last van visdrang dus ben snel na buiten gelopen met mijn ul-hengel en vistas richting de auto.
Ik hoef maar een klein stukje te rijden om 1 van mijn favoriete watertjes te bereiken.
Auto geparkeerd in de berm en het feest kan beginnen!

Hengel optuigen en mijn aas keuzen voor deze dag was de Rapala Shad Rap de 4cm versie.

En al na een paar worpen had ik al wat volgers achter het geweldige plugje!
Nu moesten ze nog bijten maar ik wist nu al zeker dat er vis zat.
En niet veel later zat het eerste baarsje al aan de plug.

Gelukkig ik sta niet meer op de nul, blanken is er niet meer bij vandaag.
De baarsjes waren helemaal los of wild hoe je het ook noemt de 1 na de ander viel het weerloze plugje aan....nou ja weerloze zou ik het niet noemen want er zaten wel weerhaken aan!
Na een stuk of 10 baarzen van rond de 20 a 25 cm gevangen te hebben werd het weer stil de dames en heren hadden mij door.
Dus toen ben ik maar weer even verder gelopen en weer de hengel uitgegooid op een visachtig stukje water in mijn gedachten.
Na wat worpen kreeg ik een hard bonk op de hengel yessss vis maar kon de haak niet goed zetten, jammer want grote vis vangen op een forel hengeltje zullen we maar zeggen geeft een enorme kick!
Daarna nog wat baarzen gevangen nog geen grote jongens van boven de 30 cm.
Maar elke baars die ik vang is mooi meegenomen!

Ik was druk aan het struinen kwam meer in de bewoonde wereld en zat niet meer tussen de weilanden.
Daardoor zat ik dus minder in de wind en kon dan toch net iets beter gooien met licht materiaal.
Ik zat net voor een brug te gooien en kreeg weer een harde dreun op de hengel, was nu wel duidelijk dit is een snoekje van rond de 50 a 60 cm deze rakker geeft veel sport aan het lichte materiaal.
Ik wou het snoekje niet al te moe maken en heb hem snel uit het water geschept met het uber schepnet.
Snel het plugje uit de bek halen, foto maken en meten (54 cm).

Nou mijn middag kon al niet meer stuk, 20 baarzen gevangen van rond 20 a 25 cm.
En nog een leuke bijvangst van een snoekje 54 cm.
Maar ik miste nog 1 ding een grote baars van 30cm het wou totaal niet meer bijten dus ik wisselde het plugje om voor een ondex blinker maat 3 kleur zilver.
Met als resultaat dat ik weer volgers kreeg en niet veel later een mooie baars van 31cm die best nog wel veel 
sport gaf vergeleken met het snoekje gaf deze baars meer sport.


Na deze vangst was ik zeer tevreden en ben ik maar gestopt met vissen, want aan alles komt een einde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten