zondag 25 september 2011

Eindelijk weer kunnen vissen

Vandaag eindelijk weer begonnen met vissen na een pijnlijk ongelukje op het werk!
Ik was zo handig om tegen me collega te zeggen je zaagt verkeerd man, laat mij het maar doen!
Had ik beter niet kunnen doen want het was op eens AU!!
Ik had met me stomme kop in me linker middel vinger gezaagd gelukkig niet te diep maar ja doet wel verdomd zeer.
Maar na een paar dagen rust houden kon ik vandaag weer lekker baarzen plagen.
Was wel lekker weer misschien wel te lekker weer maar ik moest en zou vandaag toch weer vis uit het water takelen!
Na een paar worpen was het al raak een mooie snoek maar deze dame loste al na de eerste run.
Om een lang verhaal kort te houden heb er zo 5 snoeken gemist in nog geen 500 meter kanaal....jaja ik word steeds beter in vissen vinden alleen aan slaan met een 5 grammetje wil niet altijd succesvol zijn.
Maar na een uurtje was het toch raak een mooie Friese baars van 28 cm aan aan de Rapala Shad Rap.
Baars 23 cm
Baars 28cm
Baars 28cm in het handje
Gemiddelde maat van de baarsjes was dit!

Daarna toch nog een snoekje weten te haken was geen grote dame want de meetlint stopte al bij 40 cm.
Toen zag ik nog dat de bekflap van het snoekje verkeerd zat dus die heb ik maar weer na buiten getrokken.
Daarna kon het snoekje weer vrij zwemmen met een kleine facelift.
Snoekje 40 cm

Ik had er geen spijt van dat ik toch ben gaan vissen aantal vissen viel wat tegen maar ik had ook niets ander verwacht was zo beetje 25 graden in de zon.
En nog een pluspuntje toch nog een klein beetje bruin geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten