zondag 4 september 2011

UL-Hengel krom tot aan het handvat!!

Nou zou vandaag niet meer gaan vissen was klote weer hadden ze voorspeld op het journaal.
Dus lekker liggen maffen op bed was laat geworden met poolen wel gewonnen met 9ball!
Keek uit het raam het had geregend vannacht en vanmorgen nou ja zeker weet ik het niet want ik was pas 12uur wakker geworden.
En ik had nog wel een beetje zin om toch nog te vissen deze zondag.
Snel wat eten en koffie drinken en ik stond zo 2 s'middags weer aan een onbekend watertje voor mij.
Altijd leuk om iets te vangen,dan neem ik geen risico wil de middag wel afsluiten met minimaal 1 visje.
Dus pak ik de ul-hengel weer gooi wat met kleine plugjes want overal zit wel klein spul!
Maar na 2 uurtjes non-stop gooien met blinkertjes en plugjes had ik totaal geen beet gehad.
Nee he zal toch niet gebeuren dat ik vandaag ga blanken......
Gooide nog maar eens bij wat waterplanten yess eindelijk vis, het was een baarsje van een 15cm zo te zien viel net voor de kant eraf....shit!
Na meer dan 2,5 uur voor Jan met de korte achternaam te hebben gevist zag ik weer een kleine baarsjes achter me plugje aan zwemmen.
Bleef jammer genoeg alleen bij zwemmen...ik gaf de moed nog niet op dan maar even om lopen en van de andere kant werpen soms werkt dat dan wel opeens, ik was wanhopig!!
Ik gooi in BAM!! meteen was het raak en een hele grote gedaante zag ik weg zwemmen met mijn kleine plugje van 4cm ( Rapala Shad Rap )!
Het was duidelijk het was een snoek misschien wel een meter je weet het niet deze mocht niet los schieten van de haak!
Ik kreeg deze dame pas een beetje moe na 3 minuten, zag ik haar boven komen maar elke keer wou ik haar binnen scheppen met me schepnet en dan nam ze weer een hele snelle sterke  sprint!!
Er was op dat moment aardig wat lui aan het mee kijken zo ook een meisje op een paard.
Ik vroeg aan haar of ze een foto van mij en de snoek wou maken en dat wou ze wel.
Na nog eens 3 a 4 minuten had ik eindelijk de snoek in het schepnet.
Het viel me op dat het een mooie snoek was en na snel meten was het duidelijk geen meter,
maar wel een hele dikke gezonde dame van 90 cm.
Hier nog een foto met de blije visser met een nieuwe PR op de Ultra light hengel.
Heb de toeschouwer bedankt voor het maken van de foto's.
Andere toeschouwers wilde de vis ook zien, heel snel tilde ik de vis nog 1 keer op en toen meteen weer terug gezet in het water daarna heeft ze nog even een paar tellen gezeten en toen verdween ze weer in de diepte.
Dit alles heeft nog geen 8 minuten geduurd de vis heeft zeker nog geen minuut op het droge gelegen.
De dril duurde alleen zo lang omdat ik maar een 5grams baars-hengeltje had met daar op een Abu 100 Ui molentje die flink op ze donder kreeg!
Toen ben ik met een heerlijk gevoel weer richting huis gereden had nog een lange trip tegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten