vrijdag 30 september 2011

Ringslang, baarsje en roofbrasem

Was vandaag vroeg vrij , ondanks de warmte wou ik de snoek die ik zondag had gemist.
Zo gezegd zo gedaan ik was op de plek waar ik hem of haar heb gelost!
Na wat worpen met een plugje in de buurt waar ik de snoek de vorige keer loste, was het weer raak de slip kon ik goed horen....tot dat de snoek al na 20 tellen weer loste shit!
Nou dan maar naar een ander plek gegaan waar misschien ook wel vis wil happen.
Na een poosje vissen daar was totaal geen leven te ontdekken nou ja geen leven.
Wat zag ik daar nou zwemmen een grote ringslang die had ik al eens eerder gezien.
Deze keer had ik de camera niet meegenomen jammer maar met de Canon Powershot SX 210 IS kan je gelukkig ook wel redelijke filmpie maken.



Hier nog even wat extra informatie van internet afgehaald over de ringslang.

De ringslang (Natrix natrix) is een slang uit de familie gladde slangen (Colubridae) en de onderfamilie Natricinae of eierlevendbarende waterslangen. De ringslang heeft een groot verspreidingsgebied in Europa en komt ook voor in Nederland en Belgiƫ, net als de gladde slang en de adder. De ringslang is hier in veel streken het enige reptiel, de slang is ongevaarlijk en niet giftig voor de mens. Het is een schuwe en rustige soort die zelfs bij directe bedreiging maar zelden bijt.
De ringslang kan een lengte bereiken van meer dan een meter en is betrekkelijk eenvoudig te onderscheiden aan de kleuren en de kenmerken van de ogen. Op het menu staan voornamelijk kikkers die langs de oevers van verschillende wateren buitgemaakt worden.
Binnen Europa heeft de ringslang een grote verspreiding en komt daarnaast ook voor in delen van Afrika en Aziƫ. De ringslang is sterk aan water gebonden vanwege de aquatische levenswijze en wordt zelden ver uit de buurt van een waterbron aangetroffen.



Na de slang movie toch nog een baarsje gevangen die een halve vin op de rug had.

En als afsluiter van de avond nog een echte roof brasem gevangen best wel grappig die had ik nog nooit gevangen met kunstaas.



Toen ben ik maar weer na huis gegaan ondanks dat het totaal haast niet wou bijten was het toch een geslaagde namiddag/begin avond.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten