dinsdag 14 juni 2011

Vandaag was het weer een vismiddagje met een goude randje!

Vandaag na water gezocht waar de kans op snoekbaars groter was.
Ik parkeerde de auto bij een sluisje daar achter was het kanaal.
De hornet werd weer uit het kunstaas bakje gehaald en gaf hem of zij zwemles.
Na twee a drie worpen was het raak viel meteen op dat de baarsjes hier groter waren dan waar ik anders vis.
Dat is volgens mij een goed teken dat er weinig snoek is (was mijn idee).
Ben gestopt met tellen van baarsjes was een mooie sport op licht materiaal.....nog steeds geen snoekbaars.
Maar weer verder lopen toen weer een worp over de waterplanten en toen bam....yess eindelijk snoekbaars maar nee het was snoek.
Kon de haak niet goed zetten jammer na een paar kopschudden was het snoekje los van een lengte van ongeveer 60 cm.
Ik had de moed maar opgegeven dan maar geen snoekbaars liep weer terug na de auto om me ul-hengel om te ruilen voor een 30gram spinhengel.
Ik had even een gekke bui had er een gele  Rapala J11 aan de speld gedaan nou ja na 10 worpen bedacht ik me weer ik wou toch snoek vangen!!!
Weg met die waardeloze plug, daar was me oude vertrouwde Abu plug de gele Tormentor eraan na paar worpen had ik ook me eerste snoek van de middag!!
Na meting was het snoekje 58cm geen grote dame maar snoek is snoek!!
Ben maar gestopt met vissen was weer een leuke middag geen snoekbaars maar wel leuke bijvangsten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten