zondag 19 juni 2011

Dit weekend nieuwe aasjes gekocht en getest!!

Ik wou wel eens met shads de baarsjes te lijf gaan.
Dus ben even aan het shoppen gegaan voor shads en mini plugjes was vorig weekend alweer een Hornetje verloren....hoort er jammer genoeg ook bij kon geen Hornets vinden wel Tiny van Salmo.
Heb meteen maar drie kleine fopvisjes gekocht ze zijn ongeveer 2,5 cm lang zitten wel 2 dregjes op die heb ik na me tweede vis sessie vervangen door een maatje grotere dreg en de buik dreg weggelaten.
Het plugje is meer voor de bovenste laag maar vangen doet hij zeker net als de Hornet.
Nu voor mij een hele andere manier van vissen wat ik eigenlijk nog nooit heb  gedaan vissen met een shadje of rubbertje hoe je het maar wil noemen.
Ik ben voor de Manns shadjes 6cm versie gegaan de witte.
Daar had ik veel goeie verhalen over gehoord op het roofvisforum.....dus daar ook maar 10 van meegenomen kost ook bijna geen drol vergelijken met pluggen en swimbaits.
Daarna nog lichte jigkoppen aangeschaft van 3gram t/m 5gram (niet te zware jigkoppen nemen anders zinkt hij te gauw en lijkt het geen levendige tjah vis of worm).
Deze wijsheden heb ik allemaal van het forum opgedaan en andere site.
Maar ja dat was de theorie nu moet het allemaal in de praktijk nog kloppen.
Dus het shadje aan de speld gedaan en werpen maar ik liet hem zakken tot op de bodem en dan weer ophalen.
Dat een paar keer gedaan en toen was het raak de eerste baars aan een shad was een feit en me vertrouwen met dit kunstaas steeg natuurlijk en ben daar mee verder gaan vissen.
Daarna nog wat missers toen werd het stil....tijd om weer na een andere visstek te lopen daar had ik weer beet!!
Weer een klein baarsje maar weer op de Manns shad geweldig wat een grappige manier van vissen.
Toen weer terug gelopen na de eerste stek en als kers op de taart ook nog een snoekje van 46 cm voor de gek kunnen houden.
Toen na een andere plek gegaan daar ook nog even met de shad geprobeerd maar de baarzen of snoekjes hadden geen trek meer in shad,
Over gestapt op hornets toen was het weer raak baarsjes.
Het weer werd steeds slechter en met de UL-hengel was gewoon niet meer mee te vissen.
Ben toen maar gaan vissen met mijn zwaardere plug hengel meteen een goede rede om me belly dog uit te proberen en het is een apart bollige plug gooit lekker als een kogel vangen doet deze dog ook nog.
Snoekje 55cm had wel zin in me belly dog.
Het beesje gaf zich niet zo maar over maar na wat korte sprongen uit het water was deze rakker uit het water snel een paar foto's gemaakt en weer terug gezet.

Veel nieuwe aasjes uitgeprobeerd en met succes!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten