zaterdag 27 oktober 2012

Fryslan boppe!!



Vandaag eerst in Drenthe wezen vissen water was er super helder was net kraanwater!
Maar hoe mooi schoon het water ook was er was ook totaal geen leven te bekennen!
Dus om een uur of half 4 had ik het wel bekeken en ben ik weer na Friesland gegaan(richting huis).
Maar halve wegen de rit had ik mezelf voorgenomen om niet te gaan blanken, ik moest en zou nog een vis vangen wat het dan ook voor vissoort was maakte mij totaal niet uit!
Aangekomen in Friesland bij een van mijn vaste stekjes was ik niet alleen veel doodaasvissers ik dacht shit!
Maar goed toch nog even tikken en rukken met een jerkbait!
En op een gegeven moment voelde ik een tik kon het niet helemaal plaatsen wat het nou was.
Was het nou rommel (want het water in Friesland is geen kraanwater maar meer een soort van koffie)of was het nu toch een vis waar ik al meer dan 3 uren op zit te wachten!
Dus nog maar een keer daar heen gooien en...ja hoor de bekende bam!!
Was een behoorlijke vis en na een korte dril kon ik de snoek landen met de handen.
Na wat foto's maken en even de vis meten kon deze vis weer terug in zijn element.
De vis had nog geen 10 tellen nodig om weer op krachten te komen of ze verdween al weer in de duisternis (koffie- of poepkleurwater).
De redder van de dag!


Een mooie dikke snoek van 75cm, klaar voor de wintermaanden
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten