zondag 21 oktober 2012

Baars eet Baars

Zaterdag had ik geen tijd om te vissen, had daar wel een goede reden voor.
Ik had een week daarvoor een oud collega belooft te helpen om de tuin te doen van zijn aula,
want hij is namelijk begrafenis ondernemer geworden.
Ondanks dat ik totaal geen groene vingers heb of bezit, heb ik toch mooi werk afgeleverd!
Maar vandaag kon ik weer lekker gooien met mijn light-hengel, lekker weer wat anders na al die weken gooien met jerkbaits!
Lekker licht spul gooien niet zwaarder dan 9 gram, dat was natuurlijk goed voor mijn lichaam, ik had nog veel last van spierpijn (tuinieren is niet mijn ding).
Na een paar worpen bij de eerste brug waren de eerste baarsjes op de kant met behulp van een Rapala plugje.
Niet veel later een snoekje van ronde 40 cm kon ik landen, daarna nog een volger van ongeveer de zelfde lengte.
Toen toch maar een ander aasje erop gedaan de Savage Gear 4play Lowrider eraan,dat is een klein swimbait van rond de 9cm in de kleuren baars.
Fopvisje laten zwemmen waar ik de laatste keer het snoekje zag zwemmen en na een paar worpjes en tikjes was het raak!
Na eerste contact met de vis was het duidelijk het was geen snoekje maar een grote baars die wel zin had in een kleine soortgenoot!
Jammer voor deze stekelridder was het visje niet echt en na een korte dril was deze baars ook op de kant!
 

Het was weer een heerlijk zondagmiddagje vissen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten