dinsdag 17 juli 2012

Geen metersnoek maar wel de redder van de dag!

Ik ben vandaag weer gaan jerkbaiten omdat de baarzen niet echt wilde happen op mijn blinkertjes of plugjes.
Jammer want ik wil nu wel eens lekker in de zon light vissen maar dat komt er steeds niet van, het weer is steeds niet oke lijkt wel herfst!
Dus dan maar lekker jerken en proberen om een snoek te landen!
Tijdje geleden had ik weer een grote dame eraan jammer genoeg loste de zij na een korte dril.
Dus vandaag zou ik deze dame landen zo gezegd zo gedaan was mijn idee!
Aangekomen bij de plek waar ik de vorige keer de snoek had gelost!
Na een paar tikken met mijn favoriete jerkbait de ABU FAT HEAD KILLER (de 15cm versie baarskleur).
Liet ik mijn jerkbait stil hangen op een open plek tussen de begroeien van het kanaal!
En uit het niets knalde er een enorme snoek op mijn jerkbait...jammer genoeg hapte de snoek niet verder toe!
Ze zal vast wel de dreggen gevoelt hebben...shit!
Toe nog maar weer verder getikt na nog wat missers van niet super grote snoeken!
Werd ik al erg bang dat ik zou gaan blanken tot dat?
Ik langs de kant nog eens gooide en toen er opeens een baars op knalde die nog behoorlijk sport gaf ondanks zijn grote!
Eenmaal uit gedrild en de vis op de wal lag, schrok ik een beetje van de verhoudingen van de vis en het kunstaas!
De baars was een plus 25cm en het kunstaas was 15 cm, de baars was behoorlijk dapper of had grotere ogen dan zijn maag!
Snel even een filmpje en foto gemaakt van de baars en zijn PROOI!
Baars 25 cm en zijn...Prooi van 15 cm!


De vis heb ik weer netjes laten zwemmen en ben vervolgens weer vrolijk verder gegaan met vissen was weer van de nul af!
Na nog een misser op de jerkbait, had ik het wel weer gezien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten