zondag 8 juli 2012

Altijd handig een Komo zak bij het vissen!


Ik kon het toch weer niet laten om vandaag toch even het hengeltje uit te gooien.
Gisteren was ik ook aan het vissen met de Winkle Picker was eigenlijk veelte warm en benauwd om te gaan vissen.
Maar als je gevraagd word om gezellig aan de waterkant wat te ouwe hoeren en af en toe vis te vangen met je vrienden zeg ik niet nee.
Om even een idee te geven van het weer van gisteren zal ik even een filmpje plaatsen.
Genoeg gepraat over gisteren want vandaag is vandaag, het begon goed toen ik op weg was naar een visstek vol op zon!
Maar halve wegen de reis er naar toe begon het toch te regenen niet normaal meer ik had geen regen jas bij me ( shit ).
Aangekomen bij de stek was het nog steeds een natte boel!
Wat nu dacht ik terug gaan...nee dat dat nooit, ben niet van suiker!
Er liepen op dat moment veel wandelaars voorbij toen ik mijn vis spullen aan het klaar maken was voor het struinen.
Ik haalde mijn schepnet uit de vuilniszak en toen gebeurde het...moest in eens denken aan de wandelvierdaagse van het jaar...wat zal het zijn 1987 .
Toen regende het ook zo erg denk ik en toen kregen wij van de meester een vuilniszak als regenjas.
Meteen mijn idee omgezet in werkelijkheid en in nog geen 10 tellen had ik mijn old skool regenjas al aan.
Na wat worpen had ik de eerste baarsjes al weer binnen,heerlijke om je light hengel zien te buigen.

Het werd weer wat stiller, jammer genoeg de regen niet maar een paar worpen langs wat waterplanten had ik er een snoek aan na een kleine dril sprong de vis uit het water en kon hij of zij zich bevrijden jammer!
Snel wat verder gevist even slepen dus, had ik er weer een snoek aan zelfde verhaal shit!
Nu was ik het zat de light hengel werd verruild voor mijn jerkbait hengel en als kunstaas kwam er een ABU FAT HEAD KILLER aan te hangen zelfde plekken weer afgevist en nu was het weer raak!
Deze keer kon ik de snoek wel op het droge krijgen yess!
Ik zag al in de verte een groepje of 10 wandelaars aan komen lopen, konden die mij even op de foto zetten met deze kleine rakker van nog geen 60cm!
Na wat flauwe moppen over mij en de vis...willen ze wel bijten en deze is echt wel 1,5 meter lang (LOL).
Heeft een van de dames mij even op de foto gezet, heb haar nog vriendelijk bedankt voor de foto.
Vis weer teruggezet in het water toen nog maar even verder gegaan met jerken en na zo beetje 300 wandelaars was het weer raak deze snoek (70cm) was wat groter dan de vorige.
En wat denk je nergens meer een wandelaar te ontdekken... geen paniek dan maar met de zelfontspanner een foto maken en ik moet zeggen dat het aardig gelukt is!


Wat sta ik er weer modieus op met mijn eigengemaakte regenjas, Maik de Boer zal wel jaloers zijn van deze creatie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten