zaterdag 3 maart 2012

Slepen op snoek met een lange telescoophengel

Van wegen het succes van vorige weekend was ik vandaag ook van plan om te slepen.
Maar niet met mijn 50 grams hengel waar ik normaal altijd mee snoek.
Ik vond dat de hengel wat aan de korte kant was (2.5mtr zo beetje).
Maar gelukkig had ik nog een hengel (LOL) deze telescoopwerphengel met een werpgewicht 60 gram.
Moest het maar doen, niet van wegen de actie maar puur om ze lengte van 3.60 meter was deze absoluut niet tekort.
Aangekomen bij het water was het wel weer wennen om met een telescoophengel te vissen en na nog geen 400 meter slepen was de eerste snoek een feit 47cm.
47 cm
Na vele kilometers verder slepen was dan eindelijk nummer 2 deze was behoorlijk dikker dan de eerste en gaf aan mijn lange hengel toch nog wat sport trok een paar keer door de slip heen!
Hoog gebouwde en dikke snoek 67 cm
 Na deze vangst, had ik wel behoorlijk slappe armen van het slepen met deze hengel en moe in de benen van het lopen.
En dan te bedenken dat ze vroeger altijd zo op snoek viste, maar dan ook nog eens met nog zwaarder materiaal denk maar eens aan een zware bamboe-hengel van 6 meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten