zondag 24 juli 2011

Mijn eerste dropshothengel

Ik zat al een jaartje te denken om eens te gaan dropshotten en dan bedoel ik natuurlijk niet de vieze alcohol drankjes in een klein glas.
Na veel informatie opgedaan te hebben via internet...googlen en op het Roofvisforum kijken.
Heb ik me besluit genomen om een dropshot hengel te kopen.
Wou niet meteen de hoofdprijs betalen maar moest ook waardeloze set worden.
Kwam ik uit bij deze combo van Red Predactor hengel van Arca.


Eigenschappen van de hengel zijn:
2-delig
8 ogen
5-28 gram
versneden rode top
 Lengte 2,70 meter (handig als je hoofdzakelijk vanaf de kant vist)
Bij deze combo zat een molen van Abu op dus dat zat wel goed.
Daarna vakkundig geholpen door een werknemer van Hengeldiscount Gigant.
Hoe ik bijvoorbeeld  dropshot knopen moest maken enz enz.
Hij heeft er 2 dropshot-montages voor mij gemaakt de rest kon ik thuis zo namaken.

Als shad gebruik  ik de Got-cha shad 10cm (meer voor de koude periode van het jaar) en de Fishbelly kick-s shads (voor de warme periode van het jaar).

Zoals je op de foto misschien kan zien gebruik ik twee soorten haken voor deze montage.
Een Standout haak maat 2 en de Gamakatsu worm 39 haak maat 3.

Als lood gebruik ik FB-lood gewichten 8 en 15gram.
Fluorocarbon lijn is bij mij Berkley Trilene 0.30mm trekkracht 8.3kg.

Nou ja genoeg gepraat op na de waterkant was waardeloos weer maar toch ik wou het toch even testen me nieuwe set.
Hengel op 10 uur stand gezet af en toe wat tikken bij het binnen halen van de shad af en toe voelde ik wat aan beten .
Met als beloning een leuk snoekje van 50 cm toch wel handig dat ik met fluorocarbon lijn vis en niet met gewone nylon.
Daarna nog wat misser lag niet aan het staartdreg die zat er ook op...maar het weer was gewoon SHIT!!
Ondanks alles was het een goed begin van een nieuwe vis-techniek die ik hopelijk in de toekomst ook eindelijk een keer een snoekbaars op zal leveren.

Hier nog even een handige filmpje over dropshot knoop:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten